סדנאות וקורסים – מהם היתרונות והחסרונות?

אתם רוצים ללמוד, להתפתח, להשקיע בהתפתחות האישית שלכם? יש לכם עסק או שאולי אתם עצמאיים המעוניינים לעשות שינוי תעסוקתי? בין אם אתם בני עשרים או חמישים – האם אתם מעוניינים להגיע ל-TOP?

אם השאלות הללו חלפו בראשכם יותר מפעם אחת, סימן שאתם בדרך הנכונה. וודאי שמעתם על סדנאות או קורסים בנושאי התפתחות אישית וברור לכם שאתם חייבים לעבור תהליך שיצעיד אתכם קדימה. כל מי שמתחיל להתעניין בתהליכי הכשרה כאלה ואחרים יגלה מהר מאוד ששוק עולם ההכשרות מלא באופציות שונות ומגוונות ללמידה, ובראשן סדנאות וקורסים.

סדנאות וקורסים – למי זה מתאים?

סדנאות וקורסים מתאימים בראש ובראשונה לאנשים המעוניינים ללמוד ולהגיע להגשמה עצמית באמצעות תהליך שבמרכזו שינוי. קורסים וסדנאות מטבע הדברים פועלים במרחב קבוצתי, ולכן משתתפים המעוניינים לחוות תהליך קבוצתי יפיקו מהם תועלת. לעומת זאת, אנשים שאינם מעוניינים לקחת חלק בפעילות קבוצתית יתקשו להגשים את מטרותיהם בקורסים וסדנאות.

קורסים וסדנאות – היתרונות

קורסים וסדנאות לרוב מתקיימים בקבוצה אינטימית. המפגשים מאפשרים הכירות עם אנשים המעוניינים ללמוד ולהתפתח באותו תחום והדבר מהווה יתרון. הקבוצה לרוב, משמשת מקור תמיכה, ייעוץ ואף מודל ללמידה. בניגוד לתוכנית ליווי אישי בה המשתתף נמצא לבד , בקבוצה יש אלמנט של אמפתיה קבוצתית ואפשרות לחלוק הצלחות וקשיים.

כמו כן, זו הזדמנות נהדרת להכיר קולגות מתחומים דומים ושונים לתחום העיסוק שלכם וקרקע פוריה לשיתופי פעולה מוצלחים. בנוסף, בקבוצה ניתן לתרגל את המטלות בצוותא ולקבל משוב. משתתפים רבים מדווחים כי קל להם יותר לקבל פידבק ואף לטעות כאשר מדובר באנשים שהם אינם מכירים. מרחב הפעילות גדול יותר ואנשים מרגישים שהם יכולים להרשות לעצמם להיות חשופים יותר וללמוד בניחותא דווקא בפני זרים. למשל, בסדנת עמידה מול קהל, יש חשיבות מכרעת ללמידה קבוצתית (למרות זאת ישנם אנשים שליווי אישי מתאים להם יותר גם בתחום עמידה מול קהל). בקבוצה יש להם הזדמנות לעמוד ולתרגל באופן מוחשי את מיומנויות העמידה מול קהל ולקבל משוב ממקום ריגשי בטוח ואמפתי. יתרון נוסף של קורסים או סדנאות הוא המחיר. לרוב השתתפות בקורסים או בסדנאות הוא זול יותר מאשר בתוכנית ליווי אישי.

קורסים וסדנאות – יש גם חסרונות

יחד עם היתרונות, יש גם חסרונות. חיסרון בולט של קורסים וסדנאות הוא העובדה שהפעילות בקבוצה אינה בהכרח מותאמת לשלבי ההתפתחות המקצועית והאישית של כל אחד מהמשתתפים. לעיתים משתתפי קורסים או סדנאות מוצאים עצמם מתעכבים או מזדרזים ביחס להתקדמות הקבוצה דבר שעלול לפגום בקצב הלמידה ואפילו לגרום לנשירה מהפעילות. כמו כן, בטרם הרשמה לקורס כזה או אחר, חשוב מאוד לברר את פרופיל משתתפים, רמת הלמידה והמטרות. זהו חלק בלתי נפרד מתהליך תיאום ציפיות שכל משתתף חייב לערוך. לא פעם קורה כי משתתף בסדנא המיועדת למתקדמים בתחום מסוים, מוצא את עצמו עם מתחילים שמעולם לא למדו את הנושא.

חסרון נוסף עלול להיות גודל הקבוצה. על כן, יש לבדוק היטב את גודלה המקסימאלי בטרם ההרשמה. ברור כי פעילות בקבוצה גדולה תרחיק עוד יותר את האפשרות ליחס אישי ולהתאמת הקצב לכל משתתף ומשתתף. גם כאשר מדובר במנחה סדנאות או קורסים מיומן ובעל ידע, הוא יתקשה להעניק יחס אישי ולהתאים את עצמו למשתתפים. למידה בקבוצות גדולות מאוד הפכה להיות מקובלת בקורסים וסדנאות בתחום ההתפתחות האישית והיא אינה מתאימה לכל אחד. לדוגמא, ישנם אנשים שאינם מסוגלים ללמוד בקבוצה גדולה והם “הולכים לאיבוד” במצבים כאלה, דבר שעלול לגרום לתוצאה הפוכה מהמטרה לשמה הם נרשמו מלכתחילה לסדנא או הקורס.

לסיכום, בין אם מדובר בסדנאות או קורסים, חשוב מאוד לבחור את המענה הנכון עבורכם שיתרום להתפתחות האישית שלכם. בחנו את היתרונות והחסרונות ביחס למטרות שלכם – והעיקר, צאו ללמוד!

הסתקרנתם? קבלו טעימה

מפרגנים לקורסים והסדנאות שלי

Picture of <p><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים למעלה מעשרים שנים בתחום הסטוריטלינג, הומור, עמידה מול קהל, שפת גוף וסגנונות תקשורת. בעשר שנים האחרונות היא עוסקת גם בליווי אישי של מרצים, אנשי עסקים וכל אדם המעוניין לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלו, שפת הגוף, התקשורת הבינאישית  ומלמדת כיצד לשלב הומור בהרצאות ובחיי היום יום. </strong></p>
<p><strong>ענת אביעד תשמח לייעץ לכם בנוגע לסדנא או ליווי אישי בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בהצלחה!</strong></p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים למעלה מעשרים שנים בתחום הסטוריטלינג, הומור, עמידה מול קהל, שפת גוף וסגנונות תקשורת. בעשר שנים האחרונות היא עוסקת גם בליווי אישי של מרצים, אנשי עסקים וכל אדם המעוניין לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלו, שפת הגוף, התקשורת הבינאישית  ומלמדת כיצד לשלב הומור בהרצאות ובחיי היום יום.

ענת אביעד תשמח לייעץ לכם בנוגע לסדנא או ליווי אישי בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...

צרו קשר

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מלאו את הפרטים לקבלת המדריך

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

ההרצאה "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

הסדנא "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

דילוג לתוכן