תוכנית ליווי אישי – למי התוכנית מתאימה?

כיום יותר ויותר מרצים, בעלי עסקים, מטפלים, אנשי הוראה ועורכי דין מעוניינים לעבור תהליך התפתחות אישית ולרכוש מיומנויות שונות שיסייעו להם להעביר מסרים באופן ברור ולוכד קשב. אחת המיומנויות הנדרשות והחשובות ביותר בכדי להשפיע, להעביר מסר, לשווק ולהגיע להישגים בכל תחום שהוא  – היא מיומנות עמידה מול קהל.

כולנו עומדים מול קהל, גם כשאנו מרצים וגם כשאנו מדברים עם ילדינו ועם המוכר במכולת. למעשה, בכל פעם שאנו באינטראקציה אנו מעבירים מסר. על כן חשוב לדעת לעשות זאת ביעילות ובביטחון.

בין אם אתם מורגלים לעמוד מול קהל, מרצים או מעבירים פרזנטציות בישיבות צוות, ובין אם מעולם לא עמדתם מול קהל באופן מקצועי, למידה מסודרת של טכניקות עמידה מול קהל מקפיצות את היכולת לרתק קהל, למגנט אותו ולשכנע, וכל זאת תוך יצירת כריזמה שתוביל אתכם לעמידה בלתי נשכחת מול קהל. השאלה היא איך כדאי ללמוד זאת.

מהן היתרונות של תוכנית ליווי אישי?

תוכנית ליווי אישי היא תוכנית בה לרוב, מומחה או מנטור בתחומו, מלווה אתכם בתהליך הצמיחה שלכם באופן אישי ובהתאמה לצרכים שלכם.

היתרון הגדול של תוכנית ליווי אישי הוא היחס האישי של המנטור, המענה המדויק לצרכים שלכם וההתאמה של התכנים בדיוק לרמת ההתפתחות שלכם. התוכנית נתפרת בדיוק למידותיכם ויש לכך חשיבות עצומה. אחד היתרונות הבולטים של תוכנית ליווי אישי היא הגמישות. המנטור משנה את התכנים, הקצב והתוכן בהתאם לנדרש.

ישנם אנשים שזקוקים ליחס אישי ואינם מפיקים תועלת מעבודה קבוצתית שלרוב לא תכלול התאמה מדויקת לצרכים של כל אחד מהמשתתפים. הסיבה לכך ברורה- לסדנאות או קורסים מגיעים אנשים שונים עם רמות התפתחות שונות. גם אם נרשמתם לקורס מתקדמים למשל, המנחה לא יוכל להבטיח שרמת ההתפתחות והצרכים זהה בקרב המשתתפים. לעיתים משתתפי קורסים או סדנאות מוצאים עצמם מתעכבים או מזדרזים ביחס להתקדמות הקבוצה דבר שעלול לפגום בקצב הלמידה ואפילו לגרום לנשירה מהפעילות. לעומת זאת, תוכנית ליווי אישי צועדת צעד אחר צעד בהתאם לצרכים המדויקים של המשתתף ויתרונה היחסי הוא ההתקדמות ההדרגתיות בהתאם לקצב הנדרש. ניתן, אפשר ורצוי לשתף את המנטור באשר לקשיים, לרצון להעמיק בנושא מסוים או לבקש לתרגל שוב ושוב. בקורסים או סדנאות יש קושי להתייחס לבקשות אישיות של כל משתתף ומשתתף.

כמו כן, ישנם אנשים המתקשים ללמוד בקבוצה גדולה, ובקורסים או סדנאות גודל הקבוצה משתנה ונתון לשיקול דעתו של המנחה. לרוב מדובר בקבוצות אינטימיות אולם כיום מתרבים הקורסים והסדנאות המועברים בקבוצות של עשרות אנשים. לא מעט אנשים עלולים להרגיש שהם “הולכים לאיבוד” וכי קולם לא נשמע. לא משנה עד כמה המנטור מנוסה, הוא יתקשה להעניק יחס אישי ולרצות את כל המשתתפים.

האם לתוכנית ליווי אישי יש חסרונות?

החיסרון של תוכנית ליווי אישי הוא לרוב התשלום שיהיה יקר יותר מאשר השתתפות בסדנא או בקורס. כאשר מדובר בתשלום לתוכנית המותאמת אישית, הוא לא מתחלק בין מספר משתתפים. הסיבה למחיר הגבוה יחסית הוא ההשקעה של המנטור שהיא גדולה יותר בשל היחס האישי וההתאמה למשתתף. כמו כן, הפעילות לרוב גמישה ולא תחומה בזמן דבר שעלול לייקר את התשלום. כאשר מדובר על קורס או סדנא המחיר קבוע מראש וכך גם מספר המפגשים, גם אם לא הושגו המטרות בקורס.

כמו כן, כאשר מדובר על תוכנית ליווי אישי, אין אינטראקציה עם משתתפים נוספים. לעיתים האינטראקציה מסייעת להפיג חששות, לחלוק חוויות באשר לתהליך ולתרגל ביחד עם אנשים נוספים. כמו כן, כאשר מדובר על תהליך של התפתחות אישית, לחלק מהאנשים קל יותר לבוא לידי ביטוי בקבוצה מאשר באינטראקציה של אחד על אחד.

בנוסף, הדבר החשוב ביותר הוא שייש לקחת בחשבון שבכדי שתוכנית ליווי אישי תצליח, המשתתף חייב להיות אחראי ואקטיבי. התוכנית בנויה כך שהיא מצריכה אחריות גדולה מצד המשתתף. המשתתף חייב להיות פעיל ולקחת חלק אקטיבי בכל שלבי הלמידה מאחר וההתקדמות תלויה בשיתוף פעולה זה. המשתתף לא רק אקטיבי בלמידה אלא חייב לעדכן את המנטור ביחס לקשיים וההתקדמות שלו. לעומת זאת, כאשר מדובר על קורס או סדנא ישנם שלבים בהם המשתתפים פאסיביים יותר. מי שמורגל בהשתתפות פאסיבית פחות מתאים לתוכנית ליווי אישי.

 

לסיכום, תוכנית ליווי אישי היא אופציה נהדרת ללמידה והתפתחות אישית. חשוב מאוד לבדוק את החיבור למנטור, להתייעץ, לקבל המלצות ולערוך תיאום ציפיות. חשוב לבדוק את ההתאמה לתוכנית והאם קיימת העדפה לפעילות בקבוצה או אחד על אחד. כאשר כל הפרמטרים מסתדרים, תוכנית ליווי אישית מביאה להצלחה.

מפרגנים לתוכנית ליווי אישי

Picture of <p><strong>כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים למעלה מעשרים שנים בתחום הסטוריטלינג, הומור, עמידה מול קהל, שפת גוף וסגנונות תקשורת. בעשר שנים האחרונות היא עוסקת גם בליווי אישי של מרצים, אנשי עסקים וכל אדם המעוניין לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלו, שפת הגוף, התקשורת הבינאישית ומלמדת כיצד לשלב הומור בהרצאות ובחיי היום יום. ע</strong></p>
<p><strong>נת אביעד תשמח לייעץ לכם בנוגע לסדנא או ליווי אישי בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בהצלחה!</strong></p>

כותבת המאמר: ענת אביעד, שחקנית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים למעלה מעשרים שנים בתחום הסטוריטלינג, הומור, עמידה מול קהל, שפת גוף וסגנונות תקשורת. בעשר שנים האחרונות היא עוסקת גם בליווי אישי של מרצים, אנשי עסקים וכל אדם המעוניין לשפר את מיומנויות העמידה מול קהל שלו, שפת הגוף, התקשורת הבינאישית ומלמדת כיצד לשלב הומור בהרצאות ובחיי היום יום. ע

נת אביעד תשמח לייעץ לכם בנוגע לסדנא או ליווי אישי בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...

צרו קשר

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מלאו את הפרטים לקבלת המדריך

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

ההרצאה "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

מעוניינים לשפר את התקשורת הבין אישית בחברה או האירגון שלכם?

הסדנא "כיצד להעביר מסר אפקטיבי"? היא בדיוק בשבילכם!

מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור בהקדם

דילוג לתוכן